نکات لازم در خصوص خرید بره موم


 

بره موم یکی از محصولات و فرآورده های زنبور عسل به شمار می رود که کمتر شناخته شده است. این ماده طبیعی خواص بی نظیر برای بدن انسان دارد؛ اما به شرطی که در مصرف خوراکی آن نکات ویژه ای به کار گرفته شود. بر خلاف دیگر فرآورده های زنبور عسل، بره موم خام قابل مصرف نیست و همین موضوع باعث شده چالش هایی برای استفاده از این ماده طبیعی به وجود بیاید.

از گذشته تا امروز روش های مختلفی برای فراوری بره موم مورد استفاده قرار گرفته است. این روش ها هر کدام کمک می کند تا جذب بره موم و هضم آن در بدن ساده تر و امکان پذیرتر باشد. در نتیجه احتمال اینکه بتوانیم از خواص بره موم فرآوری شده برای درمان بیماری ها استفاده کنیم، بسیار بالاتر است از این است که اقدام به مصرف بره موم خام نماییم.

یکی از روش های مصرف بره موم ترکیب عصاره یا ماده فراوری شده بره موم با عسل طبیعی مرغوب است. این نوع مصرف بره موم از این جهت که می تواند ترکیبی از خواص عسل طبیعی در کنار خواص بره موم باشد و این خواص را تکمیل کند، گزینه بهتری است. همچنین طعم عسل می تواند کمی از طعم گس و بوی خاص بره موم را بهبود بخشیده و قابلیت مصرف بیشری برای عموم افراد داشته باشد. با تمام این تفاسیر، باید توجه داشته باشید که خرید عسل بره موم چالش های دارد که باید حتماً مورد توجه قرار گیرد

در این مطلب به صورت خلاصه به نکاتی پیرامون خرید عسل بره موم اشاره می کنیم. نکاتی که باید حتماً قبل از اقدام به خرید مورد توجه قرار دهید و آنها را رعایت کنید تا بهترین نوع عسل بره موم را خریداری نمایید. در غیر این صورت نباید انتظار داشته باشید خواص بره موم به صورت کامل به بدن شما منتقل شود.

بره موم موجود در عسل بره موم حتماً باید فراوری شده باشد
مهم ترین نکته ای که باید در هنگام خرید عسل بره موم مورد توجه قرار دهید، این است که بره موم به کار رفته در آن حتماً از نوع فراوری شده بره موم باشد. متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان عسل بره موم به جای ترکیب عسل طبیعی با بره موم فرآوری شده، اقدام به ترکیب آن با نوع خام آن می کنند. این کار باعث می شود که احتمال هضم و جذب بره موم و خواص آن به بدن کمتر و کمتر شود

توجه داشته باشید که فرقی نمی کند بره موم به کار رفته در عسل بره موم به چه روشی فرآوری شده باشد و نوع آن به چه صورت باشد. ممکن است پودر بره موم با عسل طبیعی ترکیب شده باشد یا عصاره الکلی یا عصاره آبی برای تولید عسل بره موم مورد استفاده قرار گرفته باشد. همه این موارد گزینه های مطلوبی برای تولید عسل بره موم هستند. آنچه ممکن است باعث مشکل شود این است که بره موم خام مورد استفاده تولید کننده قرار گیرد.

به عسل به کار رفته در عسل بره موم هم توجه کنید
نوع عسل به کار رفته در عسل بره موم نیز اهمیت زیادی دارد. وقتی قرار است اقدام به خرید عسل بره موم برای درمان بیماری ها یا پیشگیری از آنها کنید و یا اینکه بخواهید از این محصول ویژه برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کنید، باید از مرغوب بودن کل محصول اطمینان داشته باشید. در نتیجه در هنگام خرید عسل بره موم علاوه بر توجه به نوع بره موم و اطمینان از فرآوری شده بودن آن، باید مطمئن شوید که عسل به کار رفته در این محصول ترکیبی، از بهترین نوع عسل و مرغوب ترین آن است. به ویژه اگر قرار است از عسل بره موم برای درمان سرطان استفاده شود یا بیماری هایی که روند درمان طولانی و سختی دارند، حتماً باید نسبت به کیفیت عسل طبیعی به کار رفته در آن نیز حساس باشیم.

اگر بتوانید اقدام به خرید عسل بره مومی کنید که در آن عسل ارگانیک که بهترین نوع عسل طبیعی است به کار رفته باشد. این نوع عسل علاوه بر مناسب بودن میزان ساکارز و بالا بودن میزان پرولین، از آلودگی های دارویی مثل سم های زنبورداری نیز عاری است. در این صورت توانسته ایم به محصولی دست پیدا کنیم که احتمالاً اثرات بی نظیری بر روی بیماری های مختلف می گذارد.

به درصد ترکیب بره موم موم و عسل توجه داشته باشید
وقتی از محصول ترکیبی صحبت می کنیم یعنی باید دو یا چند محصول با یکدیگر ترکیب شوند. در عسل بره موم، دو ماده عسل طبیعی و بره موم فرآوری شده باید با یکدیگر ترکیب شود. در این میان نسبت ترکیب بره موم و عسل طبیعی، اهمیت بسیار زیادی دارد. چراکه کم بودن میزان بره موم در این ترکیب باعث می شود خواص لازم به بدن نرسد. در مقابل زیاد بودن آن نیز ممکن است باعث مشکلاتی در مصرف ترکیب عسل بره موم شود.

شرکت های تولید کننده عسل بره موم که واحد تحقیق و توسعه فعال در این زمینه داشته باشند، احتمالاً به درصد مناسبی برای ترکیب این دو ماده با یکدیگر رسیده اند.در این شرکت ها باید توجگه شود که برای درمان برخی بیماری ها مثل درمان کولیت، درمان سرطان و درمان بیماری های خاص از بره موم استفاده می شود. در نتیجه باید توجه داشته باشیم که میزان بره موم فرآوری شده در این ترکیب میزان قابل توجهی باشد.

البته نباید فراموش شود که زیاد بودن بیش از اندازه بره موم در ترکیب عسل بره موم باعث می شود که احتمال رس بستن این ماده زیاد تر شود و خیلی سریع دچار فرآیندهای درونی گردد. علاوه بر این، بالا بودن غلظت بره موم در عسل بره موم باعث می شود مصرف آن سخت شود. چراکه هم مزه بسیار گسی پیدا می کند و هم به شدت چسبناک و فشرده می شود.تمام این چالش ها در نسبت ترکیبی بره موم با عسل طبیعی، نشان می دهند که استفاده از یک درصد ترکیب مناسب برای بره موم اهمیت زیادی دارد. باید تولید کننده به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید
عسل بره موم یکی از محصولات ترکیبی تولید شده با استفاده از فرآورده های زنبور عسل است که تولید و حتی فروش این محصول نیاز به تخصص و تجربه دارد. در نتیجه هر نوع فروشگاهی نمی توانند اقدام به تولید و عرضه این محصول خاص بنمایند. به ویژه اینکه فرآوری بره موم نیاز به دستگاه های خاص و ویژه و استفاده از تکنولوژی های مدرن دارند تا مشکلی از بابت آلودگی محصولات وجود نداشته باشد.

پس حتما در انتخاب فروشگاهی که قصد خرید عسل بره موم از آن را دارید دقت ویژه ای به کار ببندید. فرقی نمی کند قصد دارید عسل بره موم را به صورت اینترنتی خریداری کنید یا آن را از فروشگاه های فیزیکی تهیه نمایید، در هر صورت بهتر است از اصالت محصولات و فرآورده های چنین فروشگاهی اطمینان کافی داشته باشید تا بتوانید با خیال راحت برای درمان بیماری های مختلف به صورت بلندمدت از آن استفاده کنید.

با توجه به اینکه عسل بره موم ماده ای درمانی یا ماده ای برای پیشگیری از بیماری ها است و در دراز مدت اثر می گذارد، باید در هنگام خرید آن توجه کاملی داشته باشید. اگر به نکات بیان شده در حین خرید عسل بره موم توجه نکنید، ممکن است بعد از مصرف طولانی مدت از این ماده، اثرات لازم از ان را نبینید. پس دقت کنید و بهترین نوع عسل بره موم را بخرید